BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, March 6, 2010

Apa Sebenarnya Hikmat di sebalik semua ini....

Pagi ini...hati aku tiba2 terasa sebak...tnp aku sedar..aku bangun dgn sisa air mata masi segar dipipi...aku duduk seketika..mengingat apa yg berlaku...aku pejamkn mata ku kembali...cuba tenangkan fikiran...emmm....pelahan lahan...aku mula mengingat apa yg blaku...aku xtau napa aku rasa sesuatu berbisik dlm telinga ku...aku xpasti..tp yg pasti hatiku sngt tersentuh...

Aku terdiam seketika....aku mula melihat bayangan diri aku sendiri di satu sudut sedang merunggut...aku melihat diriku itu xputus2 bersunggut kepadaNYA...argh! itu ka diri ku...aku melihat lg..bayangan diriku ku itu tidak puas hati kerana aku tidak dpt apa yg aku inginkan...byangan diriku itu bertny kepadaNYA..kenapa aku mndpt dugaan sebegini..knapa org2 disekiling ku memandang serong kpdku...adakah aku berubah...aku ingin semua bjln dgn baik sprt yg aku inginkn...aku x ingin keadaan jd bgini...aku nk seperti dahulu...tp bgmna...adakah semua ini brlaku disebabkan kealphaan diriku..atau smua ini sprtmna yg KAU inginkan....air jernih mula jatuh di pinggir mataku...mampu kah aku berhadapan dgn cabaran yg besar di depan ku..sesungguhny aku keliru dgn apa yg brlaku...

Aku terjaga seketika...aku capai handfone di ats meja study ku..bru kul 5 pagi rupanya...aku pejamkan smula mataku...aku keliru dgn apa yg blaku...aku cuba tenangkan hati dan pikiranku...plahan-lahan....aku terlihat pula bygn seorang kanak-kanak perempuan ...kanak-kanak itu sedang menangis...kanak-kanak itu bkata ....

"Saya minta kepadaNYA setangkai bunga segar..npa beri sya KAKTUS yg berduri...sy minta seekor KUPU-KUPU diberiNYA ULAT...gadis itu sangat kecewa dan sedih...

Namun..tidak lama selepas itu...KAKTUS itu mengeluarkan bunga yg sngt menarik dan ULAT itu pn menjadi KUPU-KUPU yg sangat cantik...kekecewaan kanak-kanak itu berubah menjadi kebahagian yg indah baginya...

Seketika itu terdengar suara bergema dan mengejutkan kanak-kanak itu.."Begini la AKU mengasihi mu...semua indah pada waktunya..."

Aku terjaga..SEMUA INDAH PADA WAKTUNYA...kata-kata masi berbisik di telinga ku...aku pernah dengar kisah ini sebelum ini..tp mengapa ia dtg dlm mimpi ku..adakah smua ini mainan mimpi atau ada hikmat di sebaliknya...ya TUHAN...berikan hamba mu petunjuk..







0 comments: